Wskaźnik RPM w Google AdSense to łączny przychód z tysiąca wyświetleń reklamy. Przykładowo: jeżeli naszą jednostkę reklamową wyświetlono 3500 razy i zarobiliśmy na tym 35 zł to nasz RPM wyniesie (35zł/3500)*1000 = 10 zł. Oznacza to, że na każde 1000 wyświetleń danej reklamy zarabiamy 10 zł.
Wysoki współczynnik RPM
W zależności od branży strony wysoki RPM jednostki reklamowej powinien wynosić przynajmniej 25zł. W przypadku bardzo konkurencyjnych fraz RPM może przekroczyć tą kwotę. Aby osiągnąć jak najwyższy RPM potrzebna jest dogłębna analiza serwisu na którym wyświetlane są reklamy, odpłatnie takimi zleceniami zajmują się specjaliści od optymalizacji przychodu reklam na stronie. Nieodpłatnie musisz wykonać audyt swojej strony i znaleźć najlepsze miejsca gdzie użytkownik coś czyta/klika. Pierwsza, najwyżej umieszczona reklama na stronie zawsze będzie posiadać najwyższy współczynnik RPM, CTR, CPC, Active View oraz największą liczbę kliknięć w reklamy Google. Serwisy, które bez naruszania zasad programu wymuszają ingerencję użytkownika na stronie poprzez pobieranie plików będą miały najwyższy RPM.
Niski RPM
Słabe zarobki w serwisie, które przekładają się na niski RPM mogą być spowodowane przez wiele czynników takie jak:
- złe dopasowanie rozmiarów reklam
- zbyt wiele jednostek reklamowych na jednej podstronie
- złe umiejscowienie reklam
- brak ruchu
- błędne wyświetlanie reklam – puste reklamy
- ograniczenie stawek CPC dla witryny przez zespół AdSense
Aby zoptymalizować swoją stronę pod AdSense należy tworzyć osobne jednostki reklamowe dla każdego obszaru, w którym wyświetlana jest reklama. Nie należy umieszczać tych samych jednostek w kilku miejscach na stronie przykładowo dodajemy tą samą reklamę na stronie głównej oraz podstronach. Dzięki umieszczaniu odseparowanych reklam jesteśmy w stanie wykryć, która reklama posiada słaby współczynnik RPM – czyli nie zarabia. Słaby współczynnik RPM najczęściej jest w granicach kwoty 0-6 zł. Nie zawsze można poprawić ten wynik gdyż kolejne jednostki reklamowe na stronie będą zawsze mniej klikalne niż te wyżej.
RPM strony jako ogólny wskaźnik zarobków witryny
Największa firma reklamowa jaką jest AdSense wprowadziła łączny wskaźnik zarobków witryny jakim jest RPM strony. Jest to średnia kwota z wszystkich jednostek reklamowych umieszczonych na stronie. Naturalnie im wyższy jest ten wskaźnik tym lepiej dla nas.
dobrze wiedzieć z tym maksymalnym rpm, jaki można osiągnąć. wiadomo do czego dążyć:-)
och. to minimalne rpm :-)))) no ale i tak nie jest źle :-)))