Jak już pewnie większość z Was wie położenie i rozmiar reklam ma znaczenie. Oczywiście chodzi tu o jednostki reklamowe w programie AdSense. W tym artykule skupię się na rozmiarach reklam, które są najchętniej klikane przez użytkowników. Wdrożenie najlepszych i najlepiej zarabiających rozmiarów reklam podniesie zarobki na Twojej stronie Internetowej z dnia na dzień.
Według przeprowadzonych testów na milionach wyświetleń jednostek reklamowych mogę śmiało powiedzieć to i owo odnośnie najlepszych rozmiarów reklam. Pragnę zaznaczyć również, aby reklama była w 100% skuteczna to musi być spełnione kilka ważnych warunków jakimi jest: graficzne dopasowanie reklam do wyglądu strony oraz układ szablonu i tematyka serwisu (zaangażowanie użytkownika w serwisie). Wiadomo nie od dziś, że aby powstało uczciwe kliknięcie w reklamę potrzebna jest dobra wola użytkownika odwiedzającego nasz serwis. Jeżeli nasz użytkownik przyszedł tylko po to aby sprawdzić najnowsze wyniki totalizatora Lotto to prawdopodobnie w kilka sekund sprawdzi numery i porzuci stronę. Warto umiejscowić najlepiej zarabiające reklamy tam gdzie istnieje największe prawdopodobieństwo kliknięcia w reklamę. Żelazna zasada, której należy się trzymać to umieszczanie reklam jak najwyżej jest to możliwe. Pierwsza reklama na stronie będzie miała najwyższy CPC (koszt kliknięcia w reklamę).
Najlepsze rozmiary reklam AdSense
Jednostka tekstowa/graficzna o wymiarach 300×250 (średni prostokąt) oraz 336×280 (duży prostokąt) będzie najlepszym rozwiązaniem na dzień dobry. Jest to najpopularniejszy rozmiar reklam i w tych rozmiarach reklam będzie największa konkurencja i najwyższe stawki, dzięki którym można osiągnąć wysoki RPM (Zarobek na 1000 wyświetleniach reklam w serwisie).
Kolejnym również skutecznym rozmiarem będzie pozioma jednostka o wymiarach 728×90, jest ona również chętnie klikalna w miejscach gdzie możemy spodziewać się kliknięć.
Trzecim również zarabiającym rozmiarem będzie elastyczna jednostka reklamowa (automatyczna) z atrybutem rectangle, ale o niej napiszę więcej niebawem.
Poprawne wdrożenie wyżej wymienionych rozmiarów reklam jest w stanie uzyskać przychód RPM w wysokości 20-30PLN. Wymienione rozmiary reklam są również zalecane przez samo Google.
Dodaj komentarz