Wydawałoby się to mało prawdopodobne ale tak jest. Uzyskując wiadomość z powiadomieniem o nałożeniu ręcznej kary na swoją stronę od zespołu Google jaką jest filtr po pewnym czasie oprócz nagłego spadku ruchu w witrynie zauważymy również spadek kosztów kliknięcia CPC w witrynie, w której posiadamy jednostki reklamowe Google AdSense.
Spadek CPC przy nałożeniu filtra jest dość mocno odczuwalny, średni koszt kliknięcia w reklamę w tym okresie nie przekracza kilku groszy. Serce boli gdyż przykładowo za 25 kliknięć otrzymujemy jedynie złotówkę. W okresie niskich stawek za kliknięcia w AdSense warto rozważyć zmianę serwisu reklamowego, który okaże się bardziej hojny.
Sytuacja ulega zmianie po pozytywnym rozpatrzeniu naszego wniosku z odwołaniem i prośbą o ponowne zaindeksowanie stron w indeksie Google. CPC nagle zaczyna wzrastać do standardowych(nie zaniżanych) stawek przez co dalsza zarabianie i współpraca z AdSense ma znowu sens.
Dodaj komentarz